پشتی – بالش رسانه ای خبر سیاسی

پشتی – بالش: رسانه ای خبر سیاسی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی سد نیان تا آخر شهریورماه کاملا خشک می‌شود

    مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از اتمام آب سد نیان و خشکی کامل سد شمیل تا آخر شهریورماه جاری خبر داد.

    سد نیان تا آخر شهریورماه کاملا خشک می‌شود

    سد نیان تا آخر شهریورماه کاملا خشک می شود

    عبارات مهم : هرمزگان

    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان از اتمام آب سد نیان و خشکی کامل سد شمیل تا آخر شهریورماه جاری خبر داد.

    به گزارش ایلنا، هوشنگ ملائی با توضیحاتی راجع به اوضاع آبی کشور و استان هرمزگان گفت: در سال آبی که از مهر ماه شروع و در شهریور آخر می گیرد استان هرمزگان به عنوان خشک ترین استان کشور به علت کمترین میزان بارندگی در سال گذشته نام برده می شود.

    سد نیان تا آخر شهریورماه کاملا خشک می‌شود

    وی در ادامه افزود: میانگین بارش استان در درازمدت حدود 185 میلیمتر بوده که البته در سال گذشته با بارش میانگین تنها 52 میلیمتر بارش که عمده ان در حوزه غرب و جزایر استان اتفاق افتاده سال آبی خوبی را تجربه نکردیم همچنین با توجه به اینکه بیشترین منابع آب شیرین در حوزه شرق استان واقع شده است است حدود 92 درصد کم کردن بارندگی و 100 درصد کم کردن روان آبها در رودخانه های اوج دست را داشتیم.

    این مقام مسئول با تاکید بر شرایط نامساعد آبی در استان بیان کرد: شرایط به خاص در مرکز استان به گونه ای است که در تأمین آب روستاها و شهرها با چالش جدی مواجه هستیم.

    مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از اتمام آب سد نیان و خشکی کامل سد شمیل تا آخر شهریورماه جاری خبر داد.

    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان ادامه داد: زمانی که بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده است به این نتیجه رسیدیم که در سال پیش رو بارشی نخواهیم داشت طی جلساتی با استاندار هرمزگان تصمیماتی اتخاذ شد که با همراهی شرکت برنامه و بودجه همچنین صبر و رعایت و همکاری خوب شهروندان استان تا الان این بحران را مدیریت کنیم.

    ملائی اضافه کرد: شرایط به گونه ای است که هر چه به جلو قدم می گذاریم بهبودی در شرایط ایجاد نمی شود و در حال مصرف منابع آبی باقی مانده هستیم و یکی از بزرگترین نگرانی ها بر اساس آینده نگری مرکز خشکسالی کشور که کمترین میزان بارندگی در سه ماه پاییز را جهت استان عنوان کرده، است.

    وی با تاکید بر اینکه با توجه به آینده نگری های صورت گرفته باید در مدیریت مصرف با برنامه عمل کنیم لیکن تا چهار ماه آینده اوضاع آبی استان به شکل بحرانی است گفت: سد استقلال میناب که یک روز منبع مهم تأمین آب شهر بندرعباس بوده امروز پنج درصد آب بندرعباس را از طریق سد و مابقی را از منابع آبی دیگر مانند سد نیان و شمیل تأمین می کنیم که سد نیان به خشکی کامل و سد شمیل تنها تا آخر شهریور توان تأمین آب را داشته و به خشکی کامل می رسد.

    سد نیان تا آخر شهریورماه کاملا خشک می‌شود

    این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر جهت تأمین آب از ذخیره آب زیرزمینی این سدها استفاده می کنیم که باید گفت برداشت از سفره های زیرزمینی هم با توجه به حجم و مقدار برداشت شرایط خاصی دارند و نمی شود در دراز مدت از آنها برداشت کرد.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان تصریح کرد: این خواهش را از مردم داریم که همینطور که این چالش را تا کنون مدیریت کرده اند در ماه های آتی که همچنان با این چالش دست به گریبان هستیم تا خارج شدن از این بحران میزان مصرف خود را کم کردن دهند.

    مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از اتمام آب سد نیان و خشکی کامل سد شمیل تا آخر شهریورماه جاری خبر داد.

    رییس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از درخواست های مهم مردم به خاص امام جمعه بندرعباس احداث و راه اندازی آب شیرین کن جهت تأمین آب شرب است که خوشبختانه در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

    ملائی در ادامه نیز افزود: همچنین در بخش صنعت سیاست هایی مبنی بر استفاده از آب شیرین کن ها اتخاذ شده است از این رو طرح های صنعتی بزرگی در استان در حال انجام یا اجرا است مانند منطقه وی‍ژه صنایع انرژی بر پارسیان که آینده نگری نیاز آبی و برداشت 500 تا 600 میلیون مترمکعب از آب دریا را دارند که به تبع آن به دنبال احداث آب شیرین کن در این منطقه هستند.

    سد نیان تا آخر شهریورماه کاملا خشک می‌شود

    وی اضافه کرد: اگر این اتفاق در صنایع غرب استان نیز رخ بدهد بسیاری از پرسشها برطرف می شود ولی به علت اینکه هزینه تمام شده است اینگونه تولید بالاست مردم باید در مصرفان بیشترین دقت را داشته تا مجبور هزینه های هنگفت نشوند.

    این مقام مسئول در ادامه راجع به بخش کشاورزی نیز بیان کرد: استان هرمزگان دارای 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در تولید بعضی از محصولات دارای رتبه ملی است که این نشان می دهد استان در این حوزه به خاص در کاشت صیفی جات از اهمیت بالایی برخودار است.

    ملائی ادامه داد: بسیاری از محصولات خارج از فصل در استان هرمزگان تولید می شود که باید در این زمینه نیز برنامه ریزی دقیق داشته باشیم به همین جهت هماهنگی هایی با شش استان جنوبی کشور انجام شد که در بحث اصلاح الگوی کشت به نتیجه های بسیار خوبی رسیدیم، در این جلسات که به میزبانی استان هرمزگان صورت گرفت توافقات خوبی با انجمن های صنفی کشاورزان، منزل کشاورز و دیگر بخش های شخصی فعال در بخش کشاورزی صورت گرفت.

    وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه میزان از آب تولیدی شرب در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت: بخش کشاورزی را به لحاظ مصرف نمی توان با آب شرب خانگی مقایسه کرد، رویکردمان در استان اینگونه بوده که سهم بخش مصرف صنعت را که ارزش افزوده بالایی دارد و باعث ایجاد اشتغالزایی می شود را زیاد کردن دهیم.

    رییس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان هرمزگان افزود: در حال حاضر حدود 60 میلیون مترمکعب مصرف بخش صنعت از طریق آب شیرین کن منابع آب سطحی و زیرزمینی است و برنامه ریزی ما به این سمت است که ظرف 15 تا 20 سال آینده مصرف بخش صنعت را به حدود 500 میلیون مترمکعب در سال با توجه به طرح های صنعتی که در استان تعریف شده است برسانیم.

    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به آینده نگری سه میلیون نفر رشد جمعیت استان در سال 1410 ادامه داد: آینده نگری جهت سالهای آتی با رشد جمعیت و ایجاد طرح های صنعتی در استان استفاده از آب شیرینکن ها هست، مناطقی که از ساحل فاصله دارند ویا پراکنده هستند از طریق آب های زیر زمینی و سطحی و در بخش کشاورزی تلاش ما این است که از مهار آب های سطحی و رودخانه هایی که در استان وجود دارد استفاده کنیم.

    واژه های کلیدی: هرمزگان | کشاورزی | سال آینده | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار